【精神病.人】 我有一個 精神病兒子

現年80歲的麗婆(化名)跟做海員的丈夫,育有三女一子,丈夫對幼子更疼愛有加,一家生活美滿。但十多年前,因為兒子得到一個病,令麗婆想過輕生,丈夫日夜咒罵兒子,一家和諧的生活,從此起了重大變化。

記者:劉嘉欣
攝影:楊觀賜

「萬一佢去斬人點算呢?總言之咩兇殘行為,全部都諗會發生在精神病人身上!」這是麗婆知道兒子患上精神分裂後的第一個反應。「那時無咁多資訊,而家你開收音機又有資訊,開電視又有資訊,乜都知。當時真係唔知,咁就拖了佢咁耐,一半都係我自己問題,我累了佢。」自言自己學識少,對精神病人一無所知的麗婆,就這樣一直照顧了兒子十多年。

「起初發現唔到,佢都會返工。後來無端端辭了份工,日日如是,唔出街食飯!」親戚朋友開始懷疑兒子有事,麗婆帶兒子看醫生,但醫生指麗婆兒子只是懶惰。「後來愈整愈唔妥,又話要做和尚,又話要想死。咁就真係好驚,點解會咁呢?」麗婆於是帶兒子再求診。「原來已經係精神分裂喇!當時嚇到我,於醫務所處暈倒。」

自覺連累兒子,麗婆四處尋找醫生、資訊,希望可以緩解兒子的病情。她自言自己是幸運的一個,因為大部份親戚朋友,甚至鄰居,都沒有因為兒子的病而對她冷言冷語。不過,最親的一位身邊人,卻嫌棄親生兒子,令麗婆心力交瘁。「佢(丈夫)就覺得好失望,可能佢對個仔期望高。日鬧夜鬧,鬧到個仔出去騎樓到,睇住條街傻笑。佢仲要話,你企於階磚上,都阻住塊階磚,係咩意思?咪即係叫個仔去死。」

為了令一家人回復昔日快樂的生活,麗婆試過捧一杯茶,跪地勸丈夫不要再罵兒子,可惜無用。家無寧日,加上要照顧兒子,麗婆陷入崩潰邊緣。「有次真的罵得好緊要,我自己那一剎那,就走出去騎樓,想跳落去!咁我先生好高大,佢一手扯我回來,我個仔跟住攬住我。個仔發病,受這些苦,真係好難受!自己都驚自己捱唔住。我好難過,點解反而親戚朋友都支持,點解佢(丈夫)會咁!」

結果,麗婆三個女兒,合資替爸爸另覓新居所。

對於麗婆一直照顧自己,麗婆的兒子心存感激,「有一晚佢(兒子)搭住我膊頭,坐在沙發說:『媽咪好多謝你,我病緊你咁樣照顧我。』我當時覺得佢,真係行出第一步,識得講呢句說話。」回想起兒子告白,麗婆不禁流出感動的眼淚。

雖然兒子的情況慢慢穩定下來,但年紀老邁的麗婆,已經開始為兒子打算。「我話如果媽咪真係有朝一日走左,你唔駛驚,如果有身體問題或者有咩想問,就打畀幾個家姐。」

十多年,即使辛苦,麗婆一直無怨無悔,給予兒子無限量支持。但其實,麗婆需要的支持,不會比兒子少,關心精神病患者的同時,他們身邊的照顧者,或許更需要我們關心及尊敬。

資料來源:
蘋果日報 2015-03-29  
【精神病.人】我有一個 精神病兒子http://s.nextmedia.com/apple/a.php?i=20150329&sec_id=4104&s=0&a=19094238